Latest Entries »

Followers

Thursday, January 14, 2010

Sanah helwah buat sahabatku sayang..

SEKITAR JAMUAN




Ust Hakim,USTAZ KAMAL,Dr Abdullah Al-Hafiz,Ust Faiz Al-Hafiz







Ust Aiman,Ust Bukhari,Ust Khai,Ust Zahani











Aik?hari ni hari lahir ust Kamal la,kenapa orang lain yang disuap?





Ust Ulwan dan Ust Halim







Dedikasi baut sahabatku Ust Kamal Hafizullah.





Sahabatku..

Oleh kerana ingin beramal dengan sunnah nabi,

"Jika ingin mengenali seseorang maka lihatlah sahabatnya".

Maka aku pilih dirimu sebagai sahabat,

walau aku tak tahu aku dianggap sahabat atupun tidak oleh dirimu,






Saat kita mula mengenali,

telah terpancar sinar perjuangan islam disebalik wajahmu,

aku yang hina saat itu disantuni dengan penuh hikmah,

tidak pernah aku dipandang jelek,

tapi senyuman saban hari membuat hati terpaut sebagai seorang sahabat.





Aku terus merasa kelainan sepanjang keberadaanku di taman Thanawi,

terasa seperti sangat serasi dengan diri ini,

inilah tempat yang sebenarnya untuk diri ini,

tiada yang lain melainkan hanya di sini,

inilah af'al Allah,



Hari demi hari kulalui bersama kalian,

kapal yang kita tunggangi dikendali sebaiknya oleh Ust Kamal.




Maka bermula tarbiyah buat diriku
aku lebih mengenali islam yang sebanarnya,

aku nekad meninggalkan dosa lalu,

aku tinggal sejauhnya,

sebagai balasan,Allah kurniakan keindahan saat ini,

indahnya saat itu..

indah juga saat ini,





Aku bahagia..




Susah senang kita tempuh bersama,

suka kita suka bersama,

tangis kita juga tangis bersama,

sama-sama bersatu di medan dakwah,

mengendalikan SMAASZA dengan satu wadah yang kita bawa,

Al-Quran dan As-Sunnah menjadi pegangan kita
walau tidak sepenuhnya dapat kita amalkan,

namun dengan kata "ma la yudraku kulluh la yutraku julluh",



kita teguh terus bersama mengembalikan sinar Islam di bumi SMAASZA,


dan mengekalkan biah yang ada,












Kuat kita kerana jamaah,



ikhwah dan akhawat satu fikrah,



maka tugas kita terlaksana sudah,



moga diganjari oleh Allah.




Sahabat,






Allah takdirkan kita banyak bersama,



bilik YDP dan TYDP kita huni bersama,



terlalu banyak kenangannya,



di saat ini juga kita tetap bersama dikamar yang sama,



moga enta tak pernah terluka dengan ana.















Jika disebut tentang kenangan,



terlalu banyak tak terkira,



saat bergurau senda nak dirikan masjid bersama,



membuatkan kita sama tertawa,



tapi sedih..mungkin tak menjadi kenyataan,



namun ana sentiasa doakan kebahagiaan enta nanti.




Aktafi bihazal qadr,



kemaafan dipohon kerana tak pandai berkata-kata,



hanya kalam yang terabur sebagai tatapan,



mungkin kata-kata indah hanya untuk isteri ana nanti je kot,



amzah faqath..







Salam yaumul milad,







moga dipanjangkan umur dan terus istiqamah dalam perjuangan,



ingat janji kita satu ketika dahulu,



doakan ana ye,










Maafkan segala salah silap ana.




Ana sayangkan enta dan sahabat-sahabat kita semua.


























SAHABAT,





DALAM KABUR,






KUTERCARI-CARI CAHAYA,






AKHIRNYA KUTEMUI,


SINAR CERIA






DI BALIK WAJAHMU,








ANDAINYA ALAM INI MAMPU BERKATA-KATA,





PASTINYA PUJIAN BUAT DIRIMU






DIWAKTU ITU AKULAH YANG BERTUAH,







PUNYA SAHABAT SEPERTIMU..





SEKIAN.




0 comments: