Latest Entries »

Followers

Friday, May 21, 2010

Alhamdulillah..Terikat sudah perjanjian

Tangisan sanubari telah terhenti. Syukur yang tidak terhingga dipanjatkan ke hadrat Allah yang maha berkuasa menentukan segalanya. Dengan sekali lafaz maka sahlah al-faqir sebagai suami buat zaujah tercinta. Doakan kebahagiaan kami hingga ke syurga. Semoga bait muslim yang di bina dapat menguatkan lagi perjuangan kami yang sama-sama ditarbiyah satu ketika dulu.

Ucapan berbanyak-banyak terima kasih buat semua ahli KPT yang telah banyak membantu perjalanan majlis umumnya dan buat sahabat-sahabat tercinta yang telah banyak berkorban untuk kami berdua.

Ana copy gambar semasa majlis akad nikah di blog Ust Amin la ye. Sebab memang dia juru foto pun. Terima kasih banyak-banyak Ust Amin.


Hadirin sedang menunggu majlis dimulakan.

Sedang menyiapkan dokumen yang berkaitan.


Zikrullah..

Hadirin ceria dalam majlis.

kelling(mengerling) ke penonton..huhu

Latihan..huhu
Mane ade takut la Ust AMin..Tenang..
Teks khutbah yang dibacakan.
Istighfar sebelum akad dimulakan.

Akad pun dilafazkan.

Aku terima nikahnya Siti Norul Aini Hasmidar Bt Md Razali dengan mas kahwin RM418 tunai..Ambe xbiase la bahasa melayu, bahasa arab lagi lancar dan mudah..ngeee..

Sah??...sah..Alhamdulillah
Barakallahulakuma wabaraka alaikuma wajamma'a bainakuma fil khair.

Bacaan doa yang dibacakan oleh Tuan Qadi, Ust Hanif.

Pen Emas Sakti yang menjadi saksi Aku Terima Nikahnya.. Hehe.

Saksi daripada Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah [JPMK]. En. Zulkifli Din.

Saksi. Ust Rozi Musa [Unit Bait Muslim KPT]

Saksi, Abdullah Amir Mohd Zabuddin.

Kalau nak nikah kena la sign dulu.

sedang membacakan lafaz ta'lik.'

Penuh bersemangat walaupun kadang tersilap. hehe.. Sepatutnya 4 bulan tapi jadi 4 hari. "Sekiranya sabit aku meninggalkan si isteri selama 4 hari.." yang mengamit gelak tawa hadirin. Bergurau je tu..huhu

Ucapan daripada Ust Syukri Nazar [TYDP Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu] mewakili ahli2 KPT.

Ucapan daripada YDP Melaka Mesir.



Ucapan wakil PMRAM. Ust Solehuddin.

Ucapan daripada Unit Bait Muslim KPT. Ust Rozi Musa

Sahabat lama Imtiaz Dungun. Dr. Amirul Afiq

Mantan BP, Ust Nik Rosdi yang sudah tidak lama lagi akan mendirikan rumah tangga dengar khabarnya.. hehe.


Sahabat daripada Melaka.

Sahabat seperjuangan
Sahabat Imtiaz Dungun yang dapat hadir. Dr. Hakim, Dr. Abdullah, Ust Muzani, Dr. Amirul & Ust Al-Amin .


Makan2.. Pedas wo mee goreng tu.. Memang celup Melaka betul wahai tukang masak ni. Walaupun anak jati Terengganu.


Jamuan sudah tersedia. Takde nasi minyak yer. Sebab dah selalu sangat buat bila kenduri. Ini menu ringkas untuk majlis akad nikah. InsyaAllah, masa kenduri kesyukuran selepas periksa nanti dengan menu yang lebih istimewa. hehe.. tunggu bulan 7 nanti..

Men In Black. Ust Bukhari & Ust Abu Jihad.



Ust Khairuddin & Ust Azidi [Zidi, warna baju sama la dengan kain kat blakang tu.. hehe]

Sahabat Dr. daripada Mansurah. [Sory nama tak ingat]

Bersama roomate sejak sekolah F4 sampai kat Mesir. Ust Kamal Hafizullah. Rindu ke Ust Kamal.


Ust Jihad & Ust Abdullah Amir

Team mutzawwijin..

YDP KPT Ust Ridhuan. [Bila la agaknya Ust wan kita nih?]

Bersama Ust Alif.

Hadiah daripada PMRAM yang disampaikan oleh BP Ust Huzaifah. [Terima kasih Ust Pa, sampai awal. Memang komitmen sungguh BP kita ni]

Ust Soleh BP PMRAM


8 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum..boleh tunjuk gambar zaujah?satu pun cukup..hanya utk kenal..

amar90 said...

Maaf ye..klu nak blh mntk cr personal,syaratnye:

1)akhawat
2)amanah utk simpan dan x menyebarkannya..

syukran..maaf banyak2

barakallahu fik

naemah said...

salam..tahniah yer..semoga berbahagia selalu..amiin

amar90 said...

Maaf ye..klu nak blh mntk scr personal,syaratnye:

1)akhawat
2)amanah utk simpan dan x menyebarkannya..

syukran..maaf banyak2

barakallahu fik

husnul khatimah said...
This comment has been removed by the author.
shida zabidi said...

MABRUK ust muzani..
hehe..epy sgt nmpk.. ummi n walid kim slm..dorg ucap tahniah!!

amar90 said...

Amin..terima kasih semua..oh yeke,kim salam ke ummi dan walid balik..

al-aman said...

بارك الله لك وبارك عليك وجمع بينكما في خير

Ambe x dok hadiah nak bagi tapi memadailah dengan doa nabawi warisan Baginda sollallahualaihiwasallam. Tahniah diucapkan kepada akhi Ust Muzani dan isteri.

Banyak sangat gambar, x nak komen.. kecuali satu gambar je. Gambar Ust Muzani dan Ust Kamal. Senyuman Ust Kamal dlm gambar itu kelihatan agak berlainan. Mengapa ya? :) Adakah.....?