Latest Entries »

Followers

Monday, March 1, 2010

Selamat Hari lahir Mak..

Selamat hari lahir diucapkan kepada bonda tercinta Masyuni Binti Mat Amin.Maaf terlewat post tulisan ini kerana hari lahir bonda tercinta telah berlalu beberapa hari yang lalu.Mak dilahirkan pada 27/2/1969 di negeri Terengganu darul Iman.hasil perkongsian hidup bersama ayahanda tercinta Abd Rahman Bin Jaafar maka lahirlah al-faqir wal haqir ila maulahul kabir Ahmad Muzani bin Abd Rahman ke bumi nyata pada tanggal 18/7/1990 pada hari rabu pukul 9.45 pagi di Hospital Besar Kuala Terengganu.Terima kasih atas segala pengorbananmu buat diri ini.Takkan terbalas segala jasa.Dengan izin dan inayah dari Alllah,abang akan cuba sedaya upaya untuk merealisasikan impian mak untuk melihat abang menjadi seorang mujahid yang mati di jalannya.

Aku terkenang kata-kata ibuku,"Mak nak anak mak mati syahid di jalan Allah".Ya Allah,aku aminkan doa ibuku.Permudahkan aku ke jalan itu.كل ميسر لما خلق له
Maka lahirlah aku hasil perkongsian seorang mujahid dari Melaka dan Mujahidah dari Terengganu.Moga aku juga bakal mujahid di jalannya serta didoakan aku juga dikurniakan seorang mujahidah penyejuk mata dan hati serta peneman dikala suka dan lara.Amin.



Abang nak hadiahkan beberapa rangkap pantun untuk mak..
Terimalah pantun daripada orang yang tak pandai berpantun....

Air mangga air faraulah
hamba sangat suka meminumnya
Ibu lembut sukar untuk marah
aku disayangi sepenuh jiwa

Ikan talapia dimasak merah
Jambu di game' dicicah gula
Ibuku seorang yang sangat pemurah
sifat kedekut jauh dari dirinya

Hari isnin makan ikan
hari selasa makan ayam
bulan julai aku dilahirkan
sifat mahmudah terus ditanam

Goreng telur bukannya payah
Makan nasi dengan Afuza
Menengah rendah di Khairiah
Menengah atas di SMAASZA

huhu..

Kaifa,maza wa limaza
adat istifham untuk pertanyaan
sambung diploma di KUSZA
ijazah pula di pondok Kelantan

Belajar di sini tidak tertekan
bersama Syeikh Yusri di pagi hari
nak kahwin mak memang izinkan
Tapi tak tau bila lagi..

huhu..jangan marah wahai pembaca sekalian.

Tiap-tiap hari mesti makan
makan nasi makan roti
moga mak sihat abang doakan
doakan juga abang di sini

Hamba insan lemah lagi biasa
Tak tau lah ade ke tak orang nak jatuh cinta
moga mak bahagia sentiasa
bersama abah suami tercinta

Ahmad Muzani suka kari
sampai di sini kita jumpa lagi...


0 comments: